HJÆLP – Privat

Sådan virker app’en

Sådan starter du en parkering

I PARKPARK appen har du to muligheder for at starte din parkering:

1. Start parkering ud fra din position

Hvis du befinder dig på en P-plads/zone, vil appen foreslå dig denne position ved at gøre dig opmærksom på pladsens-/zonens navn.

Klik på den grønne knap Start parkering nede i venstre hjørne – bekræft, at det er den rigtige P-plads/zone og tryk igen på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

2. Vælg manuelt

Du kan altid vælge P-plads/zone manuelt på kortet. Klik på den P-plads/zone, hvor du ønsker at starte din parkering – bekræft, at det er den rigtige P-plads og tryk på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

Sådan afslutter du din parkering

Du stopper din parkering ved at trykke på ikonet af bilen med din nummerplade og parkeringstiden i bunden af skærmen. Derefter bekræfter du, at du vil stoppe din parkering ved at trykke på den grønne knap Stop parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering stoppet.

Når du modtager en kvittering, er din parkering afsluttet. Du kan finde alle dine kvitteringer under Parkeringer i menubjælken nederst i app’en.

Du kan også vælge, at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt:

  1. Bekræft din parkering
  2. Sæt din sluttid
  3. Start din parkering

Automatisk nummerpladelæsning

Automatisk nummerpladelæsning bliver integreret i flere og flere P-huse – og for dig som PARKPARK-kunde er det en nem løsning, da din parkering bliver automatisk registreret.

Når du bruger PARKPARK kan du vælge at slå automatisk nummerpladelæsning til eller fra i app’en:

Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning således:

  1. Tryk på ikonet af din bil nederst i menubjælken.
  2. Vælg Rediger.
  3. Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning.

Har du slået Automatisk nummerpladelæsning til, fungerer det således:

  1. Din nummerplade bliver automatisk læst når, du kører ind. Her startes parkeringen automatisk. Du får en push-besked om, at din nummerplade er læst og parkeringen er startet.
  2. Når du forlader P-pladsen, læses din nummerplade igen på vejen ud, og parkeringen afsluttes automatisk.
  3. Vi udregner, hvor længe, du har parkeret – og du betaler kun for den tid, du har parkeret. Vi tager selvfølgelig højde for de p-pladser eller p-huse, hvor man fx får en times gratis parkering eller lignende.

Har du slået Automatisk nummerpladelæsning fra, fungerer det således:

  1. Din nummerplade bliver automatisk læst når, du kører ind. Her startes parkeringen ikke automatisk, men du får en push-besked om, at din nummerplade er læst og du kan starte parkeringen manuelt.
  2. Når du forlader P-pladsen, læses din nummerplade igen på vejen ud, og parkeringen afsluttes automatisk.
  3. Vi udregner, hvor længe, du har parkeret – og du betaler kun for den tid, du har parkeret. Vi tager selvfølgelig højde for de P-pladser eller P-huse, hvor man fx får en times gratis parkering eller lignende.

Sådan skifter/redigerer du din bil i app'en

1. Klik på bilen nederst i app’en

2. Har du flere biler, skal du vælge bilen, du vil redigere

3. Når du er færdig med at redigere, skal du klikke på “Gem”

Sådan får du sendt dine påmindelser på SMS

Glemmer du nogle gange din aktive parkering?

Med PARKPARK kan du heldigvis blive påmindet om din aktive parkering direkte på SMS – og så koster det kun 1 kr. pr. påmindelse!

Du aktiverer SMS-påmindelser nemt i app’en:

1. Klik på Menu
2. Klik på Indstillinger
3. Sørg for, at feltet ud for “Modtag SMS” lyser grønt

Sådan redigerer du dine påmindelser

Du kan altid modtage påmindelser om dine aktive parkeringer via push-notifikationer gratis.

For at redigere dine påmindelser skal du klikke på “Påmindelser” som du finder i menuen i bunden.

Vælg mellem to type påmindelser:

1. Få en påmindelse når din har været aktiv i x antal minutter 

Du kan selv bestemme hvornår du vil modtage din påmindelse, og du kan oprette ligeså mange forskellige påmindelser du vil.

2. Få en påmindelse inden din parkering udløber

Har du valgt en sluttid for din parkering, kan du vælge at få en påmindelse x antal minutter inden parkeringen udløber og bliver afsluttet automatisk.

Du kan selv bestemme hvornår du vil modtage din påmindelse, og du kan oprette ligeså mange forskellige påmindelser du vil.

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads/zonen i appen.

De generelle priser fremgår af PARKPARKs prisliste.

  1. Vælg P-plads.
  2. Klik på ”Vis priser og betalingstider” for den pågældende P-plads/zone

På hvilke telefoner kan jeg bruge PARKPARK?

Android
Du skal have Android 5.0 eller nyere med minimum 500 MB ledig RAM.

iOS
Du skal have iOS 11 eller nyere med minimum 500 Mb ledig RAM.

Parkering

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på 300.000 P-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private p-pladser med betaling.

Se alle aktive P-pladser/zoner på kortet i appen.

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.















    HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?


    Jeg har glemt at afslutte min parkering

    Hvis du har glemt at afslutte din parkering, kan vi som ikke hjælpe da vi afregner den enkelte pladsejer for den tid der er registreret, uanset om du reelt holdt på parkeringspladsen eller ej.

    Jeg er blevet afregnet forkert for en parkering

    Hvis du mener du er blevet afregnet forkert for en parkering ved brug af PARKPARK-app’en kan du udfylde denne formular. Bemærk at PARKPARK runder op til nærmeste kvarter samt du betaler 1 kr. i formidling til PARKPARK pr. parkering.












      HVORNÅR PARKEREDE DU MED PARKPARK?

      Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

      Har du fået en parkeringsafgift du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det selskab som har udstedt afgiften.

      Hvis du mener at være tjekket korrekt ind på pladsen med PARKPARK, bedes du sende os en mail på kundeservice@parkpark.dk med et billede af p-afgiften. Billedet skal være tydeligt, og hele p-afgiften skal være synlig.

      Hvad koster det at bruge PARKPARK?

      Med PARKPARK får du Danmarks billigste parkering i hele landet. Vores koncept er simpelt: Vi oprunder til nærmeste kvarter og tager et lille beløb pr. parkering i formidling for at dække vores omkostninger. Alligevel sparer du 10-15% med PARKPARK sammenlignet med andre parkeringsapps. Du kan altid se priser i vores prisliste.

      Vi har lavet nogle eksempler på nogle parkeringer, så du kan se hvordan vi udregner prisen, og prisforskellen på PARKPARK og vores konkurrenter.

      Borgergade – København (Grøn Zone)

      AnkomstTirsdag kl. 09:44
      AfgangTirsdag kl. 11:28
      Varighed1 time 44 min
      Dyreste konkurrent 43,85kr. (inkl. 5,73 kr. gebyr)
      Billigste konkurrent40,63 kr. (inkl. 2,50 kr. gebyr)
      PARKPARK39,50 kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

       

      Kalkværksvej – Aarhus 

      AnkomstFredag kl. 15:02
      AfgangFredag kl. 19:30
      Varighed4 timer 28 min
      Dyreste konkurrent106,11kr. (inkl. 13,84kr. gebyr)
      Billigste konkurrent94,77kr. (inkl. 2,50kr. gebyr)
      PARKPARK93,60kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

      Hvorfor opdaterer min saldo i app'en ikke?

      Når du har parkeret, genereres en kvittering.

      Det tager normalt et par minutter, hvorefter din kvittering er synlig under PARKERINGER, og kan ses eller bestilles som PDF på mail.
      Herefter er transaktionen også tilgængelig under transaktioner i Menuen.

      Tank op / Betaling

      Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

      Med PARKPARK kan du betale med de mest almindelige betalingskort og med Mobilepay:

      • Dankort
      • Visa/Dankort
      • MasterCard
      • MasterCard Debit
      • Mobilepay

      Hvordan skifter jeg mit betalingskort?

      Sådan skifter du dit betalingskort i app’en:

      1. Gå til Menu nederst i højre hjørne.

      2. Vælg Betaling.

      Når du registrer dit betalingskort (eller tilføjer et nyt), skal du godkende kortet med NemID for at øge din digitale sikkerhed. Det er hurtigt og enkelt og app’en hjælper dig godt på vej.

      Hvordan tanker jeg min PARKPARK-konto op fra app'en?

      Du kan tanke din PARKPARK-konto op i app’en eller på Mit PARKPARK.

      Sådan tanker du op i app’en.

      1. Vælg din PARKPARK-konto øverst i højre hjørne

      2. Tjek, at du har fjernet fluebenet ved “Automatisk Optankning”

      2. Vælg på slideren, hvor meget du ønsker at tanke op

      3. Flyt slideren “Tilføj beløb” til højre

      Vi anbefaler, at du aktiverer “Automatisk Optankning”, så du slipper for, at din parkering pludselig stopper fordi, din PARKPARK-konto er tom. Når du har automatisk optankning aktiveret, tanker vi automatisk som standard 300 kr. op, når din PARKPARK-konto kommer under 25 kr. Du kan ændre beløbet for automatisk optankning.

      Hvordan tilbagebetaler jeg det beløb, jeg har stående på min PARKPARK-konto fra app'en?

      1. Vælg din PARKPARK-konto øverst i højre hjørne
      2. Klik på “Tilbagebetal”
      3. Vælg på slideren, hvor meget du ønsker at tilbagebetale
      4. Flyt slideren “Tilbagebetal” til højre

      Hvordan tilbagebetaler jeg det beløb, jeg har stående på min PARKPARK-konto fra Mit PARKPARK?

      Bemærk, at Mit PARKPARK skal åbnes fra en PC. 

      1. Klik på “Betaling” ude i venstre side
      2. Klik på “Tilbagebetal-fanen” i højre side
      3. Vælg, hvor meget du vil tilbagebetale ved at flytte slideren

      Log på Mit PARKPARK her.

      Sådan redigerer du 'Automatisk Optankning' i app'en

      1. Klik på din PARKPARK-konto øverst i højre hjørne
      2. Vælg “Automatisk”

      Lyser den grøn, er Automatisk Optankning slået til.
      Du kan ændre, hvor meget du ønsker din Automatiske Optankning skal være på ved at flytte slideren.

      Hvorfor kan en tilbagebetaling fra PARKPARK tage lang tid?

      Når du lavet en tilbagebetaling i systemet, eller hvis vi laver en tilbagebetaling til dig, er den ude af PARKPARKs system indenfor to timer. Derefter går pengene fra PARKPARK > kreditkortindløser (Clearhaus) > Nets > kundens bank > din konto.

      Vores erfaring er, at fra PARKPARK tilbagebetaler beløbet til kunden til, at kundens bank modtaget dette, går der normalt under ½ døgn. Men mange banker sidder på pengene ret længe inde, de fordeles ud på kundernes konto.
      Det er kun i vores interesse, at tilbagebetalinger går så hurtigt som muligt mellem PARKPARK og vores kunder.

      Sådan får du din tilbagebetaling

      Når du får en tilbagebetaling fra PARKPARK, bliver denne delt op i forhold til din tidligere kontoaktivitet. Din tilbagebetaling vil derfor komme i flere små rater ud fra dine tidligere transaktioner. Dette gør vi for, at tilbagebetalingen til dig kan ske hurtigst muligt.

      Erhvervsparkering

      Hvilke fordele er der med PARKPARK til Erhverv?

      Med en erhvervsaftale fra PARKPARK får I en effektiv og professionel parkeringsløsning der sparer jer for både tid og ressourcer. Slip for unødvendig spildtid ved p-automaten, og betal jeres parkeringer hurtigt og nemt med telefonen. Vi samler jeres parkeringer i en månedlig faktura, så administration og bogføring af parkering er minimal.

      Læs mere

      Betingelser

      PARKPARK's Handelsbetingelser

      Læs PARKPARK’s Handelsbetingelser for private her.

      Læs PARKPARK Handelsbetingelser for erhverv her. 

      PARKPARK's Persondatapolitik

      Læs PARKPARK’s Persondatapolitik her.

      PARKPARK's GDPR

      Læs PARKPARK’s GDPR her.

      Øvrige spørgsmål

      Hvorfor skal jeg godkende betalingskort med NemID?

      Når du registrer dit betalingskort (eller tilføjer et nyt), skal du godkende kortet med NemID for at øge din digitale sikkerhed. Det er hurtigt og enkelt og app’en hjælper dig godt på vej.

      Hvordan opsiger jeg min konto?

      Ønsker du at opsige din konto, skal du skrive til vores kundeservice på kundeservice@parkpark.dk. Så hjælper vi dig med at opsige din konto. 

      Jeg har glemt min adgangskode - hvad gør jeg?

      Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny på SMS. 

      1. Åben appen
      2. Klik på Glemt adgangskode
      3. Indtast telefonnummer 
      4. Du modtager en SMS med en ny adgangskode indenfor få sekunder.

      Har jeg brug for et mærkat i bilens forrude?

      Det er ikke længere er nødvendigt at bruge mærkater, da alle kommuner og parkeringsselskaber er overgået til parkeringskontrol ved scanning af nummerplade. Men det gør det lettere for P-vagten at identificere, at du har betalt med PARKPARK, hvis du har et PARKPARK klistermærke i forruden.

      Ønsker du at bestille et PARKPARK-klistermærke, kan du gøre det her.

      Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

      Du kan finde din app version i app’en ved at klikke på Menu. I bunden står der en app version, fx Version 5.6.1.

      Du kan tjekke, om du har den nyeste version installeret på Android (v. 11) sådan her:

      1. Åbn Google Play
      2. Klik på din Profil (øverst til højre)
      3. Klik på Mine apps og spil

      Her kan du se, hvilke af dine apps skal opdateres. Hvis PARKPARK står på listen over afventende opdateringer, klik så Opdater.

      Du kan med fordel indstille din Android til at opdatere PARKPARK automatisk. Det gør du sådan her:

      1. Åbn Google Play
      2. Klik på Installeret
      3. Klik på PARKPARK app’en
      4. Klik på menu (de 3 prikker øverst til højre)
      5. Vær sikker på, at Aktiver autoopdatering er markeret

      Du kan ligeledes tjekke, om du har den nyeste version installeret på iPhone eller iPad sådan her:

      1. Åbn App Store
      2. Klik på din profil (øvesrt til højre)
      3. Se under Kommende automatiske opdateringer
      4. Find PARKPARK og klik på Opdater

      Du kan med fordel indstille din iPhone til at opdatere PARKPARK automatisk. Det gør du sådan her:

      1. Klik på Indstillinger
      2. Klik på PARKPARK
      3. Aktiver Opdater i baggrunden

      Hvordan ved P-vagten, at jeg betaler med PARKPARK?

      PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering. Men, du kan hjælpe P-vagten ved at anbringe en PARKPARK-klistermærke i din bils forrude. 

      Ønsker du at bestille et PARKPARK-klistermærke kan du gøre det her.

      Support

      MANDAG – FREDAG: KL. 8-20
      LØRDAG – SØNDAG: KL. 9-15

      Telefon: 72 300 200

      E-mail: kundeservice@parkpark.dk

      © Copyright 2021. All Rights Reserved