SÅDAN VIRKER APP'EN

Sådan starter du en parkering

Før du starter din parkering er det vigtigt du har valgt den rigtige P-plads. Er du i tvivl, anbefaler vi du tjekker omkringliggende veje/gader. Alle P-pladser i appen består af zoner, som indikerer hvor P-pladsen gælder til.

1. Vælg den P-plads du ønsker at starte din parkering. App’en foreslår en placering – tjek den er korrekt. 

2. Bekræft den valgte p-plads og flyt slideren “Start parkering” til højre

Sådan afslutter du din parkering

1. Når du har startet din parkering stopper du den ved at flytte slideren “Stop parkering” til venstre

2. Når du modtager en kvittering er din parkering afsluttet

Du kan også vælge at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt. 

1. Når du har startet parkeringen skal du klikke på “Sæt sluttid”

2. Vælg dato og tidspunkt

3. Din parkering bliver nu afsluttet på det valgte tidspunkt

Sådan deaktiverer du "Automatisk Nummerpladelæsning"

1. Tryk på din bil i app’en

2. Vælg “Rediger” 

3. Deaktiver “Automatisk Nummerpladelæsning” 

Sådan skifter/redigerer du din bil i app'en

1. Klik på bilen nederst i app’en 

2. Har du flere biler skal du vælge bilen du vil redigere

3. Når du er færdig med at redigere skal du klikke på “Gem”

Sådan får du sendt dine Påmindelser på SMS

Glemmer du nogle gange din aktive parkering? 
Med PARKPARK kan du heldigvis blive påmindet om din aktive parkering direkte på SMS – og så koster det kun 1 kr. pr. påmindelse!
Du aktiverer SMS-påmindelser nemt i app’en:
1. Klik på Menu
2. Klik på Indstillinger
3. Sørg for, at feltet ud for “Modtag SMS” lyser grønt

Jeg har glemt min adgangskode

Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på to måder. 

Få tilsendt en ny adgangskode på mail

1. Åben app’en

2. Indtast din email

3. Klik på “Glemt adgangskode” 

4. Du modtager en mail med en ny adgangskode

Få tilsendt en ny adgangskode på SMS

1. Åben app’en 

2. Indtast dit telefonnummer 

3. Du modtager en ny 6 cifret adgangskode på SMS

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads i app’en. 

  1. Vælg P-plads
  2. Klik på “Info om P-plads” 

Hvordan opdaterer jeg app'en til nyeste version?

Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af app’en her: 
www.parkpark/download-app

PARKERING

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på mere end 100.000 p-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private p-pladser med betaling. 

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.






    .
    HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?

    Jeg har glemt at afslutte min parkering

    Hvis du har glemt at afslutte din parkering, kan vi som ikke hjælpe da vi afregner den enkelte pladsejer for den tid der er registreret, uanset om du reelt holdt på parkeringspladsen eller ej.

    Jeg er blevet afregnet forkert for en parkering

    Hvis du mener du er blevet afregnet forkert for en parkering ved brug af PARKPARK-app’en kan du udfylde denne formular. Bemærk at PARKPARK runder op til nærmeste kvarter samt du betaler 1 kr. i formidling til PARKPARK pr. parkering.






      HVORNÅR PARKEREDE DU MED PARKPARK?

      Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

      Har du fået en parkeringsafgift du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det selskab som har udstedt afgiften.

      Hvis du mener at være tjekket korrekt ind på pladsen med PARKPARK, bedes du sende os en mail på kundeservice@parkpark.dk med et billede af p-afgiften. Billedet skal være tydeligt, og hele p-afgiften skal være synlig. 

      Hvad koster det at bruge PARKPARK?

      Med PARKPARK får du Danmarks billigste parkering i hele landet. Vores koncept er simpelt: Vi oprunder til nærmeste kvarter og tager altid kun én kr. pr. parkering i formidling for at dække vores omkostninger. Alligevel sparer du 10-15% med PARKPARK sammenlignet med andre parkeringsapps.

      Vi har lavet nogle eksempler på nogle parkeringer, så du kan se hvordan vi udregner prisen, og prisforskellen på PARKPARK og vores konkurrenter.

       

      Borgergade – København (Grøn Zone)

      Ankomst  Tirsdag kl. 09:44
      Afgang  Tirsdag kl. 11:28
      Varighed  1 time 44 min
      Dyreste konkurrent  43,85kr. (inkl. 5,73 kr. gebyr)
      Billigste konkurrent  40,63 kr. (inkl. 2,50 kr. gebyr)
      PARKPARK 39,50 kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

       

      Kalkværksvej – Aarhus 

      Ankomst  Fredag kl. 15:02
      Afgang Fredag kl. 19:30
      Varighed  4 timer 28 min
      Dyreste konkurrent  106,11kr. (inkl. 13,84kr. gebyr)
      Billigste konkurrent  94,77kr. (inkl. 2,50kr. gebyr)
      PARKPARK 93,60kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

      Hvorfor opdaterer min saldo i app'en ikke?

      Når du har parkeret genereres en kvittering.

      Det tager normalt er par minutter, hvorefter din kvittering er synlig under PARKERINGER, og kan ses eller bestilles som PDF på email.
      Herefter er transaktionen også tilgængelig under transaktioner i menuen.

      TANK OP / BETALING

      Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

      Med PARKPARK kan du betale med de mest almindelige betalingskort: 

      • Dankort
      • Visa/Dankort
      • MasterCard
      • MasterCard Debit
      • Visa Electron

      Hvordan skifter jeg mit betalingskort?

      Sådan skifter du dit betalingskort i app’en 

      .1. Gå til menu nederst i højre hjørne

      2. Vælg “Betaling”

      Hvordan tanker jeg min Parkeringskonto op fra app'en?

      Du kan tanke din Parkeringskonto op i app’en eller på Mit PARKPARK. 

      Sådan tanker du op i app’en 

      1. Vælg Parkeringskonto øverst i højre hjørne 

      2. Tjek at du har fjernet fluebenet ved “Automatisk Optankning”

      2. Vælg på slideren hvor meget du ønsker at tanke op 

      3. Flyt slideren “Tilføj beløb” til højre

      Vi anbefaler, at du aktiverer “Automatisk Optankning” så du slipper for, at din parkering pludselig stopper fordi din Parkeringskonto er tom. Når du har automatisk optankning aktiveret tanker vi automatisk som standard 300 kr. op, når din Parkeringskonto kommer under 50 kr. Du kan ændre beløbet for automatisk optankning.  

      Hvordan tilbagebetaler jeg det jeg har stående på min Parkeringskonto fra app'en?

      1. Vælg din Parkeringskonto øverst i højre hjørne
      2. Klik på “Tilbagebetal”
      3. Vælg på slideren hvor meget du ønsker at tilbagebetale
      4. Flyt slideren “Tilbagebetal” til højre

      Hvordan tilbagebetaler jeg det jeg har stående på min Parkeringskonto fra Mit PARKPARK?

      Bemærk at Mit PARKPARK skal åbnes fra en PC. 

      1. Klik på “Betaling” ude i venstre side
      2. Klik på “Tilbagebetal-fanen” i højre side
      3. Vælg hvor meget du vil tilbagebetale ved at flytte slideren

      Log på Mit PARKPARK her.

      Sådan redigerer du "Automatisk Optankning" i app'en

      1. Klik på din Parkeringskonto øverst i højre hjørne
      2. Vælg “Automatisk”

      Lyser den grøn er Automatisk Optankning slået til.
      Du kan ændre hvor meget du ønsker din Automatiske Optankning skal være på ved at flytte slideren.

      Hvorfor kan en tilbagebetaling fra PARKPARK tage lang tid?

      Når du lavet en tilbagebetaling i systemet, eller hvis vi laver en tilbagebetaling til dig er den ude af PARKPARKs system indenfor 2 timer. Derefter går pengene fra PARKPARK > kreditkortindløser (Clearhaus) > Nets > kundens bank > din konto.
      Vores erfaring er at fra PARKPARK til kundens bank tager normalt under ½ døgn, men at mange banker sidder på pengene ret længe inde de fordeles id på kundernes konto. Desværre, for det kan vi ikke gøre noget ved, men hvis du har penge til gode, så spørg gerne din bank om hvornår de er tilgængelig.
      Det er kun i vores interesse at tilbagebetalinger går så hurtigt som muligt mellem PARKPARK og vores kunder.

      ERHVERVSPARKERING

      Hvilke fordele er der med PARKPARK til Erhverv?

      Med en erhvervsaftale fra PARKPARK får I en effektiv og professionel parkeringsløsning der sparer jer for både tid og ressourcer. Slip for unødvendig spildtid ved p-automaten, og betal jeres parkeringer hurtigt og nemt med telefonen. Vi samler jeres parkeringer i en månedlig faktura, så administration og bogføring af parkering er minimal.

      Læs mere

      BETINGELSER

      PARKPARK's Handelsbetingelser

      Læs PARKPARK’s Generelle Handelsbetingelser for private her.

      Læs PARKPARK Generelle Handelsbetingelser for erhverv her. 

      PARKPARK's Persondatapolitik

      Læs PARKPARK’s Persondatapolitik her.

      PARKPARK's GDPR

      Læs PARKPARK’s GDPR her.

      ØVRIGE SPØRGSMÅL

      Hvordan opsiger jeg min konto?

      Ønsker du at opsige din konto bedes du skrive til vores kundeservice på kundeservice@parkpark.dk, så hjælper vi dig med at opsige din konto. 

      Jeg har glemt min adgangskode?

      Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på SMS. 

      1. Åben app’en
      2. Klik på “Glemt adgangskode” 
      3. Indtast telefonnummer 
      4. Du modtager en SMS med en ny adgangskode indenfor få sekunder.

      Har jeg brug for mærkater i bilens forrude?

      Vi skal for det første beklage at du ikke har modtaget information om at det ikke længere er nødvendigt at bruge mærkater, da alle kommuner og parkeringsselskaber er overgået til parkeringskontrol ved scanning af nummerplade. Vi kan videre informere om at muligheden for at bestille mærkater snarligt vil blive fjernet fra både hjemmeside og app. Vi beklager besværet og den manglende information

      Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

      Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af PARKPARK app’en her.

      Hvordan ved P-vagten at jeg betaler med PARKPARK?

      PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering.

      SUPPORT

      MANDAG – FREDAG: KL. 8-20 
      LØRDAG – SØNDAG: KL. 9-15

      TLF. 72 300 200 

      KUNDESERVICE@PARKPARK.DK