FAQ Erhverv

Sådan virker appen

Sådan starter du en parkering

I PARKPARK appen har du to muligheder for at starte din parkering:

1. Start parkering ud fra din position

Hvis du befinder dig på en P-plads/zone, vil appen foreslå dig denne position ved at gøre dig opmærksom på pladsens-/zonens navn.

Klik på den grønne knap Start parkering nede i venstre hjørne – bekræft, at det er den rigtige P-plads/zone og tryk igen på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

2. Vælg manuelt

Du kan altid vælge P-plads/zone manuelt på kortet. Klik på den P-plads/zone, hvor du ønsker at starte din parkering – bekræft, at det er den rigtige P-plads og tryk på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

Sådan afslutter du din parkering

Du stopper din parkering ved at trykke på ikonet af bilen med din nummerplade og parkeringstiden i bunden af skærmen. Derefter bekræfter du, at du vil stoppe din parkering ved at trykke på den grønne knap Stop parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering stoppet.

Når du modtager en kvittering, er din parkering afsluttet. Du kan finde alle dine kvitteringer under Parkeringer i menubjælken nederst i app’en.

Med SmartPark får du en påmindelse om at huske at stoppe din parkering, når du forbinder din app med telefonens forbindelse til bilen. Læs mere om SmartPark under PARK+.

Sådan afslutter du din parkering automatisk

Du kan også vælge, at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt:

  1. Bekræft din parkering
  2. Sæt din sluttid
  3. Start din parkering

Med SmartPark får du en påmindelse om at huske at stoppe din parkering, når du forbinder din app med telefonens forbindelse til bilen. Læs mere om SmartPark under PARK+.

Hvordan kan jeg få påmindelse om at stoppe min parkering automatisk?

SmartPark er inkluderet i alle erhvervskonti, så alt hvad du skal gøre et at forbinde din PARKPARK app med telefonens forbindelse til bilen.

1. Klik på bilen nederst i app’en

2. Har du flere biler, skal du vælge bilen, du vil redigere

3. Klik på forbind (den blå knap) og vælg din bils Bluetooth forbindelse

4. Når du er færdig med at redigere, skal du klikke på “Gem”

Husk at du skal acceptere at modtage påmindelser via PARKPARK app’en samt at PARKPARK skal have tilladelse til at positionere dig. Du slår påmindelser til under Menu > Indstillinger > Påmindelser, nederst på siden: Parkeringsalarm.

Læs mere om SmartPark under PARK+.

NB: SmartPark kræve en relativt ny Bluetooth forbindelse. Det er der i de fleste nyere biler (max 3-4 år gammel). Har du en bil hvor app’en ikke vil forbinde med bilen, er det sandsynligvis fordi din bil ikke understøtter den seneste version af Bluetooth.

Automatisk Nummerpladelæsning

Automatisk nummerpladelæsning bliver integreret i flere og flere P-huse – og for dig som PARKPARK-kunde er det en nem løsning, da din parkering bliver automatisk registreret.

Sådan fungerer det:

1. Din nummerplade bliver automatisk læst når, du kører ind. Her startes parkeringen automatisk. Du får en push-besked om, at din nummerplade er læst og parkeringen er startet.

2. Når du forlader P-pladsen, læses din nummerplade igen på vejen ud, og parkeringen afsluttes automatisk.

3. Vi udregner, hvor længe, du har parkeret – og du betaler kun for den tid, du har parkeret. Vi tager selvfølgelig højde for de p-pladser eller p-huse, hvor man fx får en times gratis parkering eller lignende.

Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning således:

  1. Tryk på ikonet af din bil nederst i menubjælken.
  2. Vælg Rediger.
  3. Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning.

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads/zonen i appen.

  1. Vælg P-plads.
  2. Klik på ”Vis priser og betalingstider” for den pågældende P-plads/zone

Hvordan opdaterer jeg app'en til nyeste version?

Du kan altid tjekke, om du har den nyeste version af app’en og opdatere den via App Store eller Google Play.

Opdater via App Store her

Opdater via Google Play her

Vi anbefaler, at du indstiller app’en til automatisk opdatering således, du altid er sikker på at have den seneste version.

På hvilke telefoner kan jeg bruge PARKPARK?

Android
Du skal have Android 5.0 eller nyere med minimum 500 MB ledig RAM.

iOS
Du skal have iOS 11 eller nyere med minimum 500 Mb ledig RAM.

Parkering

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på 300.000 P-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private P-pladser med betaling.

Se alle aktive P-pladser/zoner på kortet i appen.

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.












    .
    HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?

    UPLOAD ET SKÆRMBILLEDE AF FEJLEN

    Hvordan kan jeg se hvor jeg kan parkere?

    Men en erhvervskonto i PARKPARK er SmartPark inkluderet, og med SmartPArk kan du se sandsynligheden for at finde en ledig P-plads i København, på frederiksberg og i Århus.

    Klik på ‘Layers’ ikonet yderst til højre i app’øn. Klik så på Find Parkering-ikonet. Herefter vil veje og gader blive farvet røde, gule og grønne.

    • De røde veje er fuld med parkering, og sandsynligheden for at finde en P-plads er mindre end 20%
    • På de gule veje, er der mellem 20 og 40% sandsynlighed for at finde en P-plads, så kører du derhed, vil du med stor sandsynlighed finde enkelte P-pladser.
    • På de grønne veje, er der mere end 60% sandsynlighed for at finde en P-plads, så her kan du roligt satse på at parkere.
    • Endelig er der strækninger der vises som smalle sorte veje, her er parkering ikke tilladt.

    NB. Data er live og ændrer sig hele tiden. Derfor kan det være det er ledig plads nu, men ikke om ½ time. Data er beregnet på baggrund af mere end 30 datakilder og bearbejdet med AI (kunstig intelligens). Farverne viser sandsynligheden for at parkering findes – men der er ingen garanti.

    Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

    Har du fået en parkeringsafgift, du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det parkeringsselskab, som har udstedt afgiften. Parkeringsselskabets navn fremgår af parkeringsafgiften.

    Hvis du mener at have registreret din parkering korrekt på pladsen med PARKPARK, bedes du sende os en mail til erhverv@parkpark.dk med et billede af p-afgiften. Billedet skal være tydeligt og hele p-afgiften skal være synlig.

    Hvordan er det med moms på parkering?

    Moms på parkering er lidt kompliceret, fordi det handler om hvor du parkerer. Kommunerne i Danmark er nemlig momsfritaget på betalingsparkering.

    Ved parkering på kommunale arealer er der derfor ikke moms på parkering, mens der altid er moms på parkering på private arealer.

    Betaler du en pris på formidling af parkeringen eller betaler du et abonnement til PARKPARK er der moms på.

    Har du yderligere spørgsmål kan de stilles til regnskab@parkpark.dk.

    Øvrige spørgsmål

    Jeg har glemt min adgangskode?

    Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny adgangskode på mail.

    1. Åbn appen
    2. Indtast din e-mail (OBS: Er du oprettet uden e-mailadresse, kontakt venligst kundeservice)
    3. Klik på Glemt adgangskode
    4. Du vil kort efter modtage en mail med en ny adgangskode

    Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

    Du kan altid tjekke, om du har den nyeste version af app’en og opdatere den via App Store eller Google Play.

    Opdater via App Store her: LINK

    Opdater via Google Play her: LINK

    Vi anbefaler, at du indstiller app’en til automatisk opdatering således, du altid er sikker på at have den seneste version.

    Hvordan få jeg mine parkeringsbilag over i Dinero?

    PARKPARK er integreret med Dinero, så det er ret nemt.

    Gå ind i Erhvervs-administrationsmodulet her: https://parkpark.dk/erhverv-administrationsmodul/. Klik så på Integration med Dinero, indtast dine Dinero login-kode, så kører det helt af sig selv.

    Hvordan få jeg mine parkeringsbilag over i e-Regnskab?

    PARKPARK er integreret med e-Regnskab, så det er ret nemt.

    Med e-Regnskab og og PARKPARK får du ikke blot udgiftsbilaget over i din regnskab, du får også et udgiftsbilag op en kundesag over i dit time/sagsstyringsmodul, så du kan inkludere parkering i din kundes kostpris.

    Kontakt Kundeservice på kundeservice@parkpark.dk og bed dem sætte det op for dig. Oprettelsen koster naturligvis ikke noget.

    Hvordan få jeg mine parkeringsbilag over i Ordrestyring?

    PARKPARK er integreret med Ordrestyring, så det er ret nemt.

    Med e-Regnskab og og PARKPARK får du ikke blot udgiftsbilaget over i din regnskab, du får også et udgiftsbilag op en kundesag over i dit time/sagsstyringsmodul, så du kan inkludere parkering i din kundes kostpris.

    Det første du skal gøre er at gå ind på Marketplace i Ordrestyring og tilmelde PARKPARK til din ordrestyring-konto.

    Kontakt dernæst Kundeservice på kundeservice@parkpark.dk og bed dem sætte det op for dig. Hav gerne integrationsnøglen klar. Oprettelsen koster naturligvis ikke noget.

    Support

    MANDAG – FREDAG: KL. 7-20
    LØRDAG – SØNDAG: KL. 9-15

    Telefon:  72 300 200

    E-mail: erhverv@parkpark.dk

    © Copyright 2021. All Rights Reserved