PARKPARK - Få hjælp og svar på de mest stillede spørgsmål

SÅDAN VIRKER APP'EN

Sådan starter du en parkering

Før du starter din parkering er det vigtigt du har valgt den rigtige P-plads. Er du i tvivl, anbefaler vi du tjekker omkringliggende veje/gader. Alle P-pladser i appen består af zoner, som indikerer hvor P-pladsen gælder til.

1. Vælg den P-plads du ønsker at starte din parkering. App’en foreslår en placering – tjek den er korrekt. 

2. Bekræft den valgte p-plads og flyt slideren “Start parkering” til højre

3. Når du ønsker at afslutte din parkering skal du flytte  slideren “Stop parkering” til venstre

Sådan afslutter du din parkering

1. Når du har startet din parkering stopper du den ved at flytte slideren “Stop parkering” til venstre

2. Når du modtager en kvittering er din parkering afsluttet

Du kan også vælge at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt. 

1. Når du har startet parkeringen skal du klikke på “Sæt sluttid”

2. Vælg dato og tidspunkt

3. Din parkering bliver nu afsluttet på det valgte tidspunkt

Sådan afslutter du din parkering automatisk

Du kan også vælge at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt

1. Når du har startet din parkering skal du klikke på “Sæt sluttid”

2. Vælg dato og tidspunkt

3. Din parkering bliver nu afsluttet på det valgte tidspunk

Sådan deaktiverer du "Automatisk Nummerpladelæsning"

1. Tryk på din bil i app’en

2. Vælg “Rediger” 

3. Deaktiver “Automatisk Nummerpladelæsning” 

Sådan får du tilsendt din P-kvittering på PDF

Når du har afsluttet din parkering kan du få tilsendt din kvittering for parkeringen via PDF. 

1. Når du har afsluttet din parkering skal du klikke på “Send som PDF”

Bemærk at få tilsendt en P-kvittering på PDF koster 2 kr. pr. stk.

Jeg har glemt min adgangskode

Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på to måder. 

Få tilsendt en ny adgangskode på mail

1. Åben app’en

2. Indtast din email

3. Klik på “Glemt adgangskode” 

4. Du modtager en mail med en ny adgangskode

Få tilsendt en ny adgangskode på SMS

1. Åben app’en 

2. Indtast dit telefonnummer 

3. Du modtager en ny 6 cifret adgangskode på SMS

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads i app’en. 

  1. Vælg P-plads
  2. Klik på “Info om P-plads” 

Hvordan opdaterer jeg app'en til nyeste version?

Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af app’en her: 
www.parkpark/download-app

PARKERING

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på mere end 100.000 p-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private p-pladser med betaling. 

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.






.
HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?

UPLOAD ET SKÆRMBILLEDE AF FEJLEN

Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

Har du fået en parkeringsafgift du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det selskab som har udstedt afgiften. Hvis du mener at være tjekket korrekt ind på pladsen med PARKPARK, bedes du udfylde nedenstående formular, samt uploade kopi af afgiften, så behandler vi din sag:







ØVRIGE SPØRGSMÅL

Jeg har glemt min adgangskode?

Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på SMS. 

  1. Åben app’en
  2. Klik på “Glemt adgangskode” 
  3. Indtast telefonnummer 
  4. Du modtager en SMS med en ny adgangskode indenfor få sekunder.

Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af PARKPARK app’en her.

SUPPORT