Smarte integrationer,
PARKPARK tilbyder en række muligheder for integration med PARKPARKs Erhvervskunder.
For time/sagsstyringssystemer som Ordrestyring og e-Regnskab tilbyder vi en smart integration, der gør hverdagen nemmere. Med PARKPARK og Ordrestyring, Minuba, MicroBizz eller e-Regnskab bliver hver parkeringsomkostning tilskrevet den enkelte kundesag, og bilaget automatisk postet ind i time/sagsregnskabet. Dermed husker man altid at medtage parkeringsomkostninger i kostprisen på kundesagen.
For ERP-systemer, som Dinero, postes parkeringsomkostningen direkte ind i systemet og dermed bliver bogføring en leg. Det er slut med de løse P-boner og dine bilag konteres helt korrekt, hver gang.
Bruger I et helt andet system som økonomisystem (ERP) eller til time/sagsstyring, tilbyder PARKPARK en kundetilpasset integration via webhooks. En række af vores erhvervskunder vælger denne integration, fordi de fx benytter Navision eller et andet system. Dermed får de automatisk parkeringsudgifter direkte ind i systemet. Integrationen foregår naturligvis i realtid, så udgiften er i systemet så snart parkeringen er afsluttet og takseret.
For at komme i gang skal vi have en Auth nøgle fra Minuba.
Den finder I selv inde i jeres administrationsmodul i Minuba systemet, hvor I opretter en Auth nøgle til integrationen. Følg venligst vejledningen nedenunder, og email Auth nøglen fra Minuba til PARKPARK?
- Opret en Auth-Key på din bruger i Minuba: Dette gøres ved at gå i tandhjulet i højre hjørne -> Administration -> Brugere -> vælg en administrativ bruger -> udvidede indstillinger -> vis avancerede indstillinger -> Generér ny nøgle.
- Så skulle du gerne kunne bruge den nøgle. Send så den nøgle til PARKPARK på erhverv@parkpark.dk, så klarer vi resten i vores ende.

Integrer jeres Ordrestyring med ParkPark i dag:
- Login i Ordrestyring / Marketpladsen
- Klik ind på PARKPARK integrationen
- Klik på ”Installér”
- Klik på ”Forbind til service”
- Du bliver ført videre til en side fra PARKPARK
- Følg her instruktionerne og klik til sidst på ”Opret forbindelse

Integrer jeres MicroBizz med PARKPARK i dag:
- Kontakt MicroBizz og bed om PARKPARK integration.
- MicroBizz kontakter så PARKPARK og får en API-nøgle som de implementerer.
- Derpå er I forbundet, og herefter vil parkeringer blive synkroniseret én gang i timen til jeres opgave.

Få oprettet en PARKPARK Erhvervskonto ved at kontakte erhverv@parkpark.dk.
Oplys at du er e-Regnskabskunde og gerne vil integreres. PARKPARK Kundeservice kontakter derpå e-Regnskab og opretter dig som kunde ila få dage.

Få oprettet en PARKPARK Erhvervskonto ved at kontakte erhverv@parkpark.dk.
Som Apacta bruger, kan du logge ind i Apacta systemet. Gå ind under indstillinger -> yderligere indstillinger, her inde er der en knap som hedder “Vis Api Nøgle” (Se billedet)
Nøglen skal bruges ifm oprettelse i PARKPARK systemet, hvor nøglen bliver påført oprettelsesarket, og så bliver integrationen sat op af sig selv.
Hvordan virker det?
Ved parkeringsstart skal brugeren vælge en aktiv ordre i appen, dette er den ordre som parkeringsforbruget bliver lagt ind på. De ordre som bliver vist, er åbne ordre inde under sager fanen.
Når en parkering er afsluttet og udregnet, så sender vi det samlede parkeringsforbrug til Apacta, hvor det bliver lagt ind på den valgte ordre. Selve forbruget bliver lagt på en faktura, som kan ses under Leverandør Fakturaer.

Når en kunde vil oprette en forbindelse til PARKPARK igennem e-conomic, skal kunden installere appen på deres konto, det gør de via linket her.
Efter installationen er gennemført, bliver der vist en nøgle, nøglen skal bruges ifm oprettelse i PARKPARK systemet, hvor nøglen bliver påført oprettelsesarket, og så bliver integrationen sat op af sig selv.
Ved parkeringsstart skal brugeren vælge en aktiv ordre i appen, dette er den ordre som parkeringsforbruget bliver lagt ind på. De ordre som bliver vist, er åbne ordre inde under ordrer fanen:
Når en parkering er afsluttet og udregnet, så sender vi det samlede parkeringsforbrug til E-conomic, hvor det bliver lagt ind på den valgte ordre. Forbruget kan ses som linjer på ordren, ligesom i eksemplet ovenover.

Gå ind i Mit PARKPARK Erhverv.
Klik så på Forbind med Dinero, log ind på din Dinero konto og klik forbind.
Dermed er din konto hos PARKPARK forbundet med din konto i Dinero. Parkeringsudgifter vil blive konteret automatisk og bogført korrekt i Dinero.
Har du problemer, kontakt Kundeservice på kundeservice@parkpark.dk. De hjælper og vejleder gerne, og forklarer i hvordan løsningen fungerer.
Parkering skal være nemt og ikke kompliceret!

PARKPARK tilbyder, som nævnt, kundetilpasset integration hvor enhver takseret parkering sendes via Webhooks til dit IT system. Du kan dermed selv foretage den videre integration ind i dit time/sagsstyrings-, ERP- eller andet system hvor det er relevant at inkludere specificerede parkeringsomkostninger.
Læs mere om Webhooks på Mit PARKPARK Erhverv, eller kontakt kundeservice på erhverv@parkpark.dk for mere information.
