inkassovarsel-PARKPARK-for-parkering

Hvorfor vi sender rykkerskrivelse og inkassovarsler

På en skala fra til  hvor pissed bliver du når du får et brev fra et inkassofirma?
Jeg bliver selv umiddelbart de to langt sammen, jeg HADER det, og uanset om det så eventuelt måtte være berettiget er jeg sur og føler mig uretfærdigt behandlet. Vi forstår faktisk godt når vores kunder bliver tossede over at vi har sendt dem en rykkerskrivelse eller sendt dem videre til et inkassobureau, det er og bliver en ubehagelig oplevelse. Af samme grund kunne jeg godt tænke mig her kort at forklare hvorfor vi gør det, hvordan vi gør og hvad vi gør hvis vi laver fejl, for fejl laver vi desværre også en gang imellem.

Vi er ret strikse med at inddrive de penge som vores kunder skylder os, og grunden til det er ret enkelt at hver måned betaler vi dem der ejer alle de parkeringspladser du kan parkere på med PARKPARK, for den tid du og alle andre har parkeret, og da vi ikke lægger noget gebyr oveni parkeringsomkostningen taber vi direkte penge hvis ikke vi får penge fra vores kunder.

Men behøver i virkelig sende inddrivelsen videre til et inkassofirma? Nej, og vores procedure er således at hvis vi ikke kan trække beløbet for parkeringen fra en kunde sender vi en sms og en email der siger vi ikke kunne trække beløbet og at kunden skal opdatere sit betalingskort. Hvis ikke det sker sender vi en rykker til kundens email. Hvis ikke der reageres på denne er det at vi sender sagen videre til vores inkassofirma Debito, som du snart her vil kunne læse mere om, når de i det næste blogindlæg præsenterer sig selv.

Vi kunne godt vente og sende en rykker mere til kunden, men det er Debito og deres samarbejdspartnere faktisk bedre til, og derfor kan det godt være der på det brev du får står navnet på et inkassofirma eller en advokat, men det er faktisk ikke så sjældent “bare” anden rykkerskrivelse og ikke et egentligt inkassovarsel, vi har altså udliciteret udsendelse af rykkerskrivelser for parkering, og det er selvfølgelig samme firma der så efterfølgende foretager en egentlig inddrivelsesforretning hvis ikke kunden på det tidspunkt har betalt.

Men hvad betyder det så for kunden? Det betyder egentlig ikke andet end at kunden skal tale med det pågældende firmas kundeservice og ikke med PARKPARK. Jamen de ved jo ikke om kravet er korrekt? Jo det gør de faktisk i den forstand at de har adgang til at se samme informationer som vores egen kundeservice, men dertil er medarbejderne her faktisk uddannet særligt i forhold til netop faktura etc. og derfor dygtigere til at gennemskue og konstatere om det krav vi har sendt videre er reelt, eller om der er sket en fejl, så selv om det er en negativ oplevelse at modtage en skrivelse fra inkasso eller advokat, er det fra PARKPARKs side et udtryk for at vi ønsker så korrekt og professionel en håndtering af vores parkeringssager som muligt, derfor oplever kunder hvor vores krav ikke er gyldigt også alene at få medhold og en lodret undskyldning.