HJÆLP

Hvor finder jeg de parkeringspladser, hvor jeg kan parkere med PARKPARK?

PARKPARKs p-pladser finder du i vores mobilapp. Pladserne er markeret med en mørkegrøn farve og et ”P” ikon på kortet.

 

Kan jeg blive guidet hen til den parkeringsplads jeg ønsker at benytte?

Skal du til en specifik adresse kan du øverst i søgefeltet ”Søg efter adresse” skrive adressen, og efterfølgende på kortet se hvilke p-pladser der ligger i nærheden. PARKPARKs Mobilapp er integreret op mod Google Maps, Apple Maps og TomTom, så du nemt kan finde frem til din destination.

 

Start og stop en parkering

Når du har valgt p-pladsen som du vil parkere på, skal du trykke på “P”-ikonet hvorefter du skal trykke ”Start parkering”. Sørg for at du har valgt det korrekte registreringsnummer på bilen og parkeringsplads.

For at stoppe din parkering skal du trykke på “Afslut parkering”. Du modtager herefter en kvittering for din parkering. Din kvittering kan du se under ”Menu” og derefter ”Parkeringer”.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan tjekke ind eller ud?

Prøv i første omgang at genstarte app’en.

For IOS:

  1. Tryk to gange på knappen ”Hjem” for at få vist de senest brugte apps
  2. Skub til højre eller venstre for at finde den app, du vil lukke
  3. Skub opad på eksempelvisningen for at lukke app’en

Android:
1. Åbn app’en Indstillinger på enheden.

  1. Tryk påApps og underretninger.
  2. Tryk på app’en. Hvis du ikke kan se den, skal du først trykke påSe alle appseller Appinfo.

Tryk på Tving til at standse.

Hvis ovenstående ikke hjælper skal du kontakte kundeservice på telefon: 72 300 200, så kan vi tjekke ind og ud for dig.

 

Hvor finder jeg prisen og åbningstiden for den enkelte parkeringsplads?

Du kan både se, hvor mange enheder den enkelte p-plads koster, og p-pladsens åbningstid i PARKPARKs mobilapp. Tryk på ”P” ikonet og derefter ”Om P-pladsen” for at finde priser/enheder og åbningstider.

 

 

Hvordan ved parkeringsvagten at jeg har betalt?

PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering.

 

Kan jeg reservere en parkeringsplads hjemmefra?

Det er ikke muligt at reservere en p-plads hjemmefra.

 

Kan jeg se hjemmefra om der er ledige pladser på den enkelte p-plads?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at se ledige pladser hjemmefra. Vi arbejder på en udvidelse af PARKPARKs Mobilapp, der vil vise, om der på udvalgte p-pladser er ledige pladser.

Hvordan kan jeg vælge bil?  

Har du flere biler på samme PARKPARK-konto kan du under ”Køretøjer” som du finder nederst i højre hjørne, vælge mellem dine biler. Klik på den bil du vil parkere med – den valgte bil får tilknyttet et lille ”flueben”, så du altid kan se hvilken bil der er valgt.

Tilføj ny bil / Fjern bil

Du kan nemt selv tilføje en ny bil i app’en. Klik på ”køretøjer” (nederst i højre hjørne). Her kan du efterfølgende klikke på ”+” for at tilføje bilen.

Du kan nemt fjerne en bil i app’en. Klik ”køretøjer” (nederst i venstre hjørne). Her kan du klikke på den ”hvide blyant” øverst i højre hjørne for at redigere dine biler. Klik på ”rediger” på den bil du ønsker at fjerne og gå herefter ned til bunden og klik på ”Slet køretøj”

 

Oprettelse

Download PARKPARK app’en her og indtast dit telefonnummer og kreditkortoplysninger. Du kan enten oprette en konto med din facebookkonto eller email. Du er nu klar!

 

Glemt adgangskode

Klik på “Glemt kodeord?” i vores app, og indtast efterfølgende dit telefonnummer. Vi sender dig en SMS til din telefon, hvor i din adgangskode er beskrevet.

Sådan bruger du PARKPARKs app

Hvor finder jeg de parkeringspladser, hvor jeg kan parkere med PARKPARK?

PARKPARKs p-pladser finder du i vores mobilapp. Pladserne er markeret med en mørkegrøn farve og et ”P” ikon på kortet.

 

Kan jeg blive guidet hen til den parkeringsplads jeg ønsker at benytte?

Skal du til en specifik adresse kan du øverst i søgefeltet ”Søg efter adresse” skrive adressen, og efterfølgende på kortet se hvilke p-pladser der ligger i nærheden. PARKPARKs Mobilapp er integreret op mod Google Maps, Apple Maps og TomTom, så du nemt kan finde frem til din destination.

 

Start og stop en parkering

Når du har valgt p-pladsen som du vil parkere på, skal du trykke på “P”-ikonet hvorefter du skal trykke ”Start parkering”. Sørg for at du har valgt det korrekte registreringsnummer på bilen og parkeringsplads.

For at stoppe din parkering skal du trykke på “Afslut parkering”. Du modtager herefter en kvittering for din parkering. Din kvittering kan du se under ”Menu” og derefter ”Parkeringer”.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan tjekke ind eller ud?

Prøv i første omgang at genstarte app’en.

For IOS:

  1. Tryk to gange på knappen ”Hjem” for at få vist de senest brugte apps
  2. Skub til højre eller venstre for at finde den app, du vil lukke
  3. Skub opad på eksempelvisningen for at lukke app’en

Android:
1. Åbn app’en Indstillinger på enheden.

  1. Tryk påApps og underretninger.
  2. Tryk på app’en. Hvis du ikke kan se den, skal du først trykke påSe alle appseller Appinfo.

Tryk på Tving til at standse.

Hvis ovenstående ikke hjælper skal du kontakte kundeservice på telefon: 72 300 200, så kan vi tjekke ind og ud for dig.

 

Hvor finder jeg prisen og åbningstiden for den enkelte parkeringsplads?

Du kan både se, hvor mange enheder den enkelte p-plads koster, og p-pladsens åbningstid i PARKPARKs mobilapp. Tryk på ”P” ikonet og derefter ”Om P-pladsen” for at finde priser/enheder og åbningstider.

 

 

Hvordan ved parkeringsvagten at jeg har betalt?

PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering.

 

Kan jeg reservere en parkeringsplads hjemmefra?

Det er ikke muligt at reservere en p-plads hjemmefra.

 

Kan jeg se hjemmefra om der er ledige pladser på den enkelte p-plads?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at se ledige pladser hjemmefra. Vi arbejder på en udvidelse af PARKPARKs Mobilapp, der vil vise, om der på udvalgte p-pladser er ledige pladser.

Hvordan kan jeg vælge bil?  

Har du flere biler på samme PARKPARK-konto kan du under ”Køretøjer” som du finder nederst i højre hjørne, vælge mellem dine biler. Klik på den bil du vil parkere med – den valgte bil får tilknyttet et lille ”flueben”, så du altid kan se hvilken bil der er valgt.

Tilføj ny bil / Fjern bil

Du kan nemt selv tilføje en ny bil i app’en. Klik på ”køretøjer” (nederst i højre hjørne). Her kan du efterfølgende klikke på ”+” for at tilføje bilen.

Du kan nemt fjerne en bil i app’en. Klik ”køretøjer” (nederst i venstre hjørne). Her kan du klikke på den ”hvide blyant” øverst i højre hjørne for at redigere dine biler. Klik på ”rediger” på den bil du ønsker at fjerne og gå herefter ned til bunden og klik på ”Slet køretøj”

 

Oprettelse

Download PARKPARK app’en her og indtast dit telefonnummer og kreditkortoplysninger. Du kan enten oprette en konto med din facebookkonto eller email. Du er nu klar!

 

Glemt adgangskode

Klik på “Glemt kodeord?” i vores app, og indtast efterfølgende dit telefonnummer. Vi sender dig en SMS til din telefon, hvor i din adgangskode er beskrevet.