SÅDAN VIRKER APP'EN

Sådan starter du en parkering

Før du starter din parkering er det vigtigt du har valgt den rigtige P-plads. Er du i tvivl, anbefaler vi du tjekker omkringliggende veje/gader. Alle P-pladser i appen består af zoner, som indikerer hvor P-pladsen gælder til.

1. Vælg den P-plads du ønsker at starte din parkering. App’en foreslår en placering – tjek den er korrekt. 

2. Bekræft den valgte p-plads og flyt slideren “Start parkering” til højre

Sådan afslutter du din parkering

1. Når du har startet din parkering stopper du den ved at flytte slideren “Stop parkering” til venstre

2. Når du modtager en kvittering er din parkering afsluttet

Du kan også vælge at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt. 

1. Når du har startet parkeringen skal du klikke på “Sæt sluttid”

2. Vælg dato og tidspunkt

3. Din parkering bliver nu afsluttet på det valgte tidspunkt

Sådan deaktiverer du "Automatisk Nummerpladelæsning"

1. Tryk på din bil i app’en

2. Vælg “Rediger” 

3. Deaktiver “Automatisk Nummerpladelæsning” 

Sådan skifter/redigerer du din bil i app'en

1. Klik på bilen nederst i app’en 

2. Har du flere biler skal du vælge bilen du vil redigere

3. Når du er færdig med at redigere skal du klikke på “Gem”

Sådan får du tilsendt din P-kvittering på PDF

Når du har afsluttet din parkering kan du få tilsendt din kvittering for parkeringen via PDF. 

1. Når du har afsluttet din parkering skal du klikke på “Send som PDF”

Bemærk at få tilsendt en P-kvittering på PDF koster 2 kr. pr. stk.

Jeg har glemt min adgangskode

Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på to måder. 

Få tilsendt en ny adgangskode på mail

1. Åben app’en

2. Indtast din email

3. Klik på “Glemt adgangskode” 

4. Du modtager en mail med en ny adgangskode

Få tilsendt en ny adgangskode på SMS

1. Åben app’en 

2. Indtast dit telefonnummer 

3. Du modtager en ny 6 cifret adgangskode på SMS

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads i app’en. 

  1. Vælg P-plads
  2. Klik på “Info om P-plads” 

Hvordan opdaterer jeg app'en til nyeste version?

Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af app’en her: 
www.parkpark/download

PARKERING

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på mere end 100.000 p-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private p-pladser med betaling. 

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.






    .
    HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?

    UPLOAD ET SKÆRMBILLEDE AF FEJLEN

    Jeg har glemt at afslutte min parkering

    Hvis du har glemt at afslutte din parkering, kan vi som udgangspunkt ikke hjælpe da vi afregner den enkelte pladsejer for den tid der er registreret, uanset om du reelt holdt på parkeringspladsen eller ej. Vi går dog altid gerne i dialog med den pågældende parkeringsplads om muligheden for en delvis refundering af den foretagede parkering, hvis du kan anføre en rimelig årsag til den manglende afslutning af parkering.






      Jeg er blevet afregnet forkert for en parkering

      Hvis du mener du er blevet afregnet forkert for en parkering ved brug af PARKPARK-app’en kan du udfylde denne formular. Bemærk at PARKPARK runder op til nærmeste kvarter samt du betaler 1 kr. i formidling til PARKPARK pr. parkering.






        HVORNÅR PARKEREDE DU MED PARKPARK?

        Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

        Har du fået en parkeringsafgift du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det selskab som har udstedt afgiften. Hvis du mener at være tjekket korrekt ind på pladsen med PARKPARK, bedes du udfylde nedenstående formular, samt uploade kopi af afgiften, så behandler vi din sag:







          Hvad koster det at bruge PARKPARK?

          Med PARKPARK får du Danmarks billigste parkering i hele landet. Vores koncept er simpelt: Vi oprunder til nærmeste kvarter og tager altid kun én kr. pr. parkering i formidling for at dække vores omkostninger. Alligevel sparer du 10-15% med PARKPARK sammenlignet med andre parkeringsapps.

          Vi har lavet nogle eksempler på nogle parkeringer, så du kan se hvordan vi udregner prisen, og prisforskellen på PARKPARK og vores konkurrenter.

           

          Borgergade – København (Grøn Zone)

          Ankomst  Tirsdag kl. 09:44
          Afgang  Tirsdag kl. 11:28
          Varighed  1 time 44 min
          Dyreste konkurrent  43,85kr. (inkl. 5,73 kr. gebyr)
          Billigste konkurrent  40,63 kr. (inkl. 2,50 kr. gebyr)
          PARKPARK 39,50 kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

           

          Kalkværksvej – Aarhus 

          Ankomst  Fredag kl. 15:02
          Afgang Fredag kl. 19:30
          Varighed  4 timer 28 min
          Dyreste konkurrent  106,11kr. (inkl. 13,84kr. gebyr)
          Billigste konkurrent  94,77kr. (inkl. 2,50kr. gebyr)
          PARKPARK 93,60kr. (inkl. oprunding og 1 kr. i formidling)

          TANK OP / BETALING

          Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

          Med PARKPARK kan du betale med de mest almindelige betalingskort: 

          • Dankort
          • Visa/Dankort
          • MasterCard
          • MasterCard Debit
          • Visa Electron

          Hvordan skifter jeg mit betalingskort?

          Sådan skifter du dit betalingskort i app’en 

          .1. Gå til menu nederst i højre hjørne

          2. Vælg “Betaling”

          Hvordan tanker jeg min Parkeringskonto op fra appen?

          Du kan tanke din Parkeringskonto op i app’en eller på Mit PARKPARK. 

          Sådan tanker du op i appen 

          1. Vælg Parkeringskonto øverst i højre hjørne 

          2. Tjek at du har fjernet fluebenet ved “Automatisk Optankning”

          2. Vælg på slideren hvor meget du ønsker at tanke op 

          3. Flyt slideren “Tilføj beløb” til højre

          Vi anbefaler, at du aktiverer “Automatisk Optankning” så du slipper for, at din parkering pludselig stopper fordi din Parkeringskonto er tom. Når du har automatisk optankning aktiveret tanker vi automatisk som standard 300 kr. op, når din Parkeringskonto kommer under 50 kr. Du kan ændre beløbet for automatisk optankning.  

          Hvordan tilbagebetaler jeg det jeg har stående på min Parkeringskonto fra appen?

          1. Vælg din Parkeringskonto øverst i højre hjørne
          2. Klik på “Tilbagebetal”
          3. Vælg på slideren hvor meget du ønsker at tilbagebetale
          4. Flyt slideren “Tilbagebetal” til højre

          Hvordan tilbagebetaler jeg det jeg har stående på min Parkeringskonto fra Mit PARKPARK?

          Bemærk at Mit PARKPARK skal åbnes fra en PC. 

          1. Klik på “Betaling” ude i venstre side
          2. Klik på “Tilbagebetal-fanen” i højre side
          3. Vælg hvor meget du vil tilbagebetale ved at flytte slideren 

          Log på Mit PARKPARK her.

          Sådan redigerer du "Automatisk Optankning" i appen

          1. Klik på “Menu” nederst i højre hjørne
          2. Klik på “Indstillinger”
          3. Slå “Automatisk optankning til/fra
          Lyser den grøn er Automatisk Optankning slået til.
          Du kan ændre hvor meget du ønsker din Automatiske Optankning skal være på ved at flytte slideren.

          ERHVERVSPARKERING

          Hvilke fordele er der med PARKPARK til Erhverv?

          Med en erhvervsaftale fra PARKPARK får I en effektiv og professionel parkeringsløsning der sparer jer for både tid og ressourcer. Slip for unødvendig spildtid ved p-automaten, og betal jeres parkeringer hurtigt og nemt med telefonen. Vi samler jeres parkeringer i en månedlig faktura, så administration og bogføring af parkering er minimal.

          Læs mere

          BETINGELSER

          PARKPARK's Handelsbetingelser

          Læs PARKPARK’s Generelle Handelsbetingelser for private her.

          Læs PARKPARK Generelle Handelsbetingelser for erhverv her. 

          PARKPARK's Persondatapolitik

          Læs PARKPARK’s Persondatapolitik her.

          PARKPARK's GDPR

          Læs PARKPARK’s Persondatapolitik her.

          ØVRIGE SPØRGSMÅL

          Hvordan opsiger jeg min konto?

          Ønsker du at opsige din konto bedes du skrive til vores kundeservice på kundeservice@parkpark.dk, så hjælper vi dig med at opsige din konto. 

          Jeg har glemt min adgangskode?

          Har du glemt din adgangskode kan du få tilsendt en ny på SMS. 

          1. Åben app’en
          2. Klik på “Glemt adgangskode” 
          3. Indtast telefonnummer 
          4. Du modtager en SMS med en ny adgangskode indenfor få sekunder.

          Har jeg brug for mærkater i bilens forrude?

          Vi skal for det første beklage at du ikke har modtaget information om at det ikke længere er nødvendigt at bruge mærkater, da alle kommuner og parkeringsselskaber er overgået til parkeringskontrol ved scanning af nummerplade. Vi kan videre informere om at muligheden for at bestille mærkater snarligt vil blive fjernet fra både hjemmeside og app. Vi beklager besværet og den manglende information

          Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

          Du kan altid tjekke om du har den nyeste version af PARKPARK app’en her.

          Hvordan ved P-vagten at jeg betaler med PARKPARK?

          PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering.

          SUPPORT

          MANDAG – FREDAG: KL. 8-20 
          LØRDAG – SØNDAG: KL. 9-15

          TLF. 72 300 200