Hjælp

Hvad gør jeg?

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.





Jeg kan ikke starte min parkering

Har du problemer med at starte din parkering, så prøv følgende.

Prøv i første omgang at genstarte app’en.

For IOS:

  1. Tryk to gange på knappen ”Hjem” for at få vist de senest brugte apps 
  2. Skub til højre eller venstre for at finde den app, du vil lukke  
  3. Skub opad på eksempelvisningen for at lukke app’en

Android:

  1. Åbn app’en Indstillinger på enheden.
  2. Tryk på Apps og underretninger.
  3. Tryk på app’en. Hvis du ikke kan se den, skal du først trykke på Se alle apps eller Appinfo.
  4. Tryk på Tving til at standse.

Hvis ovenstående ikke hjælper skal du kontakte kundeservice på telefon: 72 300 200, så kan vi tjekke ind og ud for dig.

Jeg har glemt at afslutte min parkering

Hvis du har glemt at afslutte din parkering, kan vi som udgangspunkt ikke hjælpe da vi afregner den enkelte pladsejer for den tid der er registreret, uanset om du reelt holdt på parkeringspladsen eller ej. Vi går dog altid gerne i dialog med den pågældende parkeringsplads om muligheden for en delvis refundering af den foretagede parkering, hvis du kan anføre en rimelig årsag til den manglende afslutning af parkering.





Jeg er blevet opkrævet forkert for en parkering.

Er du blevet opkrævet forkert for en parkering kan du uploade kvittering fra din app her, så retter vi fejlen til. Vær opmærksom på at der er parkeringspladser som ikke har minutafregning. 






Jeg har fået en parkeringsbøde

Har du fået en parkeringsbøde/afgift du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det selskab som har udstedt afgiften. Hvis du mener at være tjekket korrekt ind på pladsen med PARKPARK, bedes du udfylde nedenstående formular, samt uploade kopi af afgiften, så behandler vi din sag:






Jeg har modtaget et Inkassobrev som jeg har spørgsmål til

Har du modtaget et inkassobrev og har spørgsmål til dette eller mener det er en fejl, er det vigtigt at du kontakter det Inkassofirma som brevet er sendt fra.

Årsagen til at du skal kontakte Inkassofirmaet og ikke PARKPARK er, at PARKPARK ikke kan gå ind i sager der er overgivet til inkasso. Vi vil gerne understrege at selvom sagen er overgivet til et Inkassofirma tager vi din henvendelse alvorligt, og i tæt samarbejde med Inkassofirmaet vurderer vi din sag. 

Jeg har modtaget en kampagnemail fra PARKPARK som jeg vil afmelde i fremtiden

Hvis du har modtaget en kampagnemail fra PARKPARK som du ikke ønsker modtage i fremtiden kan du udfylde nedenstående formular. Vi respekterer selvfølgelig dit nej tak til reklamer og framelder dig med det samme. 





Vi gør opmærksom på at du godt kan modtage mails omhandlende PARKPARK-tilbud eller PARKPARK-produkter når vi annoncerer hos andre medier, herunder andre nyhedsmails. Undersøg derfor altid om mailen er sendt fra PARKPARK.

Jeg har tilmeldt mig en kampagne fra PARKPARK via. mail som jeg gerne vil fortryde

Har du tilmeldt dig en kampagne hos PARKPARK via. mail som du gerne vil fortryde, kan du udfylde nedenstående formular og vi annullerer din tilmelding.

Vi gør opmærksom på at, hvis vi modtager din henvendelse 14 dage efter din tilmelding kan vi ikke annullere tilmeldelsen.





Har vi, mod forventning, allerede trukket eventuel abonnementsbetaling fra din konto, vil den naturligvis blive refunderet. Der kan gå 2-3 bankdage inden pengene er returneret til din konto.

Jeg har bestilt mærkater og ikke modtaget

Vi skal for det første beklage at du ikke har modtaget information om at det ikke længere er nødvendigt at bruge mærkater, da alle kommuner og parkeringsselskaber er overgået til parkeringskontrol ved scanning af nummerplade. Vi kan videre informere om at muligheden for at bestille mærkater snarligt vil blive fjernet fra både hjemmeside og app. Vi beklager besværet og den manglende information.

Hvordan virker det?

Hvordan starter jeg min parkering?

Vælg parkeringspladsen som du vil parkere på. Klik på “P-ikonet” > ”Start parkering”. Din parkering er nu startet og registreret.

Hvordan afslutter jeg min parkering?

For at stoppe din parkering skal du trykke på “Afslut parkering”. Du modtager herefter en kvittering for din parkering. 

Hvordan sætter jeg min parkering til at afslutte automatisk?

Du sætter parkeringsappen til at afslutte din parkering automatisk ved at “Start Parkering” > Klik på det grønne ur i højre side > Vælg det tidspunkt du ønsker at afslutte din parkering > Gem.

Hvordan ændrer jeg mit abonnement?

Parkeringsbehov ændrer sig, og derfor kan du her nemt ændre eller opsige dit abonnement hos PARKPARK.





Hvordan skifter jeg mit betalingskort?

Tryk på “Menu” nederst i højre hjørne og klik på “Betaling” > “Skift betalingskort”.

Hvor kan jeg parkere med PARKPARK

PARKPARKs p-pladser finder du i vores mobilapp. Pladserne er markeret med en mørkegrøn farve og et ”P” ikon på kortet. Du kan også altid se på betalingsautomaterne, om du kan benytte PARKPARK, da der vil være påmonteret et PARKPARK-skilt.

Jeg har fået ny bil, hvordan skifter jeg den ud i app'en?

Klik på “bil-ikonet” nederst i venstre hjørne.  Ønsker du at udskifte bilen med en anden skal du klikke på Rediger > klik på blyanten der er placeret til højre for bilen > vælg “Slet køretøj” i bunden”. 

Produkter og abonnementer

BASIS - Gratis forbrugsafregnet abonnement.

Med BASIS får du en enkelt parkeringsløsning helt gratis, hvor du kun betaler for den tid du parkerer. Kåret som Danmarks billigste af FDMs Motor.

BASIS (0KR. / MD.) 

P15 - Spar op til 25% på parkering

Med P15 får du hver måned 15 p-enheder du frit kan benytte på alle p-pladser, der er tilknyttet PARKPARK. Med dette abonnement sparer  du sparer mellem og 25%på dine parkeringer.

99KR. / MD

P50 - Spar op til 50% på parkering

Med P50 får du hver måned 50 p-enheder du  frit kan benytte på alle p-pladser, der er tilknyttet PARKPARK. Med dette abonnement sparer du mellem 25og 50%på dine parkeringer.

249KR. / MD.

Øvrig information om abonnementer og enheder

Om P-enheder

Du kan altid se, hvor mange enheder du har brugt i appen i menuen, eller via din profil på www.parkpark.dk Login og find din status under “Parkeringer”.

Hver måned nulstilles dine P-enheder og du får det antal som matcher det abonnement du har. Du kan ikke tanke enheder op, men det er muligt at have dobbeltabonnement.

Øvrig information

Hvilke betalingskort kan jeg anvende?

Med PARKPARK kan du betale med de mest almindelige betalingskort: 

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • MasterCard
  • MasterCard Debit
  • Visa Electron

Hvordan kan jeg vælge hvilken bil jeg vil parkere med?

Har du et P15 eller P50 abonnement, og har mere end én bil tilknyttet din konto kan du vælge hvilken bil du vil parkere med. Tryk på “bil-ikonet” nederst i venstre hjørne > vælg hvilken bil du vil parkere med. 

Jeg har fået ny bil, hvordan skifter jeg den i app'en?

Klik på “bil-ikonet” nederst i venstre hjørne.  Ønsker du at udskifte bilen med en anden skal du klikke på Rediger > klik på blyanten der er placeret til højre for bilen > vælg “Slet køretøj” i bunden”. 

Hvor finder jeg prisen og åbningstiden for den enkelte parkeringsplads?

Du kan både se, hvor mange enheder den enkelte p-plads koster, og p-pladsens åbningstid i PARKPARKs mobilapp. Tryk på ”P” ikonet og derefter ”Om P-pladsen” for at finde priser/enheder og åbningstider.

Hvordan ved Parkeringsvagten at jeg har betalt?

PARKPARK sender et signal til parkeringsoperatørens database. I de fleste parkeringsområder scanner parkeringsvagten din bils registreringsnummer, og når de gør det, modtager de et signal fra deres database, hvor de kan tjekke om du har betalt for din parkering.

Kan jeg blive guidet hen til den parkeringsplads jeg ønsker at benytte?

Skal du til en specifik adresse kan du øverst i søgefeltet ”Søg efter adresse” skrive adressen, og efterfølgende på kortet se hvilke p-pladser der ligger i nærheden. PARKPARKs Mobilapp er integreret op mod Google Maps, Apple Maps og TomTom, så du nemt kan finde frem til din destination.

Kan jeg se hjemmefra om der er ledige pladser på en P-plads?

På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at se om der er ledige parkeringspladser på parkeringspladserne. Vi arbejder på en udvidelse af vores parkeringsapp der viser om der er ledige pladser på udvalgte parkeringspladser. 

Oprettelse af konto

Opret dig nemt og hurtigt enten med din Facebook-konto eller email her. Det koster 0 kr. i oprettelse.

Glemt adgangskode

Klik på “Glemt kodeord?” i vores app, og indtast efterfølgende dit telefonnummer. Vi sender dig en SMS til din telefon, hvor i din adgangskode er beskrevet.

Tekniske problemer

Jeg kan ikke logge ind på appen

Vær sikker på, at du har indtastet korrekt kodeord. Hvis du har glemt dit kodeord, kan du nemt nulstille det ved at trykke på “Glemt kodeord?”.

Hvis du stadig oplever udfordringer med at logge ind kan det være en netværksudfordring eller styresystemet på app’en eller telefonen, der ikke er fuldt opdateret.

 

Opdater din app til den nyeste version her

Jeg har et forbindelsesproblem

Først skal du sikre dig, at du er forbundet til et netværk.

Hvis udfordringen fortsætter, kan det hjælpe at du sletter og geninstallere app’en. Samtidig sørg for at både app’en og styresystemet er opdateret til nyeste udgave.

Opdater din app til den nyeste version her

Det kan ske, at der er en midlertidig serverfejl, hvorfor det kan være en god ide at prøve lidt senere.

Pladser med særlige regler

I Aarhus koster 1. og 2. time ikke det samme, hvordan fungerer det med PARKPARK?

Hos ParkPark taksere vi altid efter samme principper som den øvrige betaling. d.v.s. I Århus betaler man 12,- kr for 1. time, 17,- kr for 2. timer og 22,- kr pr. time for efterfølgende timer. Du takseres således henholdsvis 2, 3 og 4 parkeringsenheder når du parkerer i Århus.

På Frederiksberg køber man en heldags p-licens, hvordan virker det med ParkPark?

En P-licens på Frederiksberg, købes for en dag af gangen. Ønsker du at købe en p-licens til P-zonen på Frederiksberg tjekker du blot ind der hvor du parkerer, og du betaler hermed for en hel dag. Flyttes bilen til en anden P-plads på Frederiksberg tjekker du ud og tjekker ind på den nye plads. På den måde kommer du altid kun til at betale en licens pr. dag.

Hvem kan parkere på Åbykollegiet og hvordan?

Kun beboere og deres besøgende eller pårørende kan parkere på Åbykollegiet. Indtjekning og betaling fungerer derudover som en almindelig parkering med PARKPARK. Parkerer du på Åbykollegiet uden at være beboer, risikerer du at modtage en parkeringsafgift selv om du er tjekket ind med PARKPARKs app.

Erhvervsparkering

Produkter og services

PARKPARK udbyder ikke kun Danmarks billigste parkering til private, men vi tilbyder ligeledes Danmarks billigste parkeringsløsning til erhverv. Du kan læse mere om PARKPARK Erhverv lige her.

Erhvervskundeservice

Har du akutte problemer med dit PARKPARK Erhvervsabonnement, kontakt vores almindelige kundeservice, eller den ansvarlige for parkering i jeres virksomhed.

Betingelser, sikkerhed og persondatapolitik

Generelle Handelsbetingelser for PARKPARK

Du kan læse PARKPARKs generelle Handelsbetingelser i seneste version her.

Vilkår og betingelser for PARKPARKs henvisningsprogram

Her kan du læse Vilkår & betingelser for PARKPARKs in-app henvisningsprogram her.

Persondatapolitik og Compliance

Vores persondatapolitik og GDPR-compliance kan du læse i sin fulde længde her.

Anmodning om indsigt i personoplysninger foretages her.