SÅDAN VIRKER DET

Med ParkPark Mobilapp, kan du hurtigt og nemt finde en p-plads. Dit abonnement betyder, at du hurtigt tjekker ind på p-pladsen, uden at skulle bekymre dig om betalingsautomater, hvor lang tid du vil parkere, og det er slut med p-bøder. Når du er tilbage ved bilen, tjekker du ud, og så er det bare videre


1. PARKÉR DIN BIL

Parkér din bil på en ParkPark-parkeringsplads. Brug ParkPark Mobilapp til at finde vej til en parkeringsplads nær dig.

2. TJEK IND

Med et hurtigt tjek ind via vores app, slipper du for at finde betalingsautomater, tage stillig til hvor lang tid du har tænkt dig at parkere, og det er slut med parkeringsbøder.

3. TJEK UD

Når du kommer tilbage til bilen tjekker du ud med vores app, så er der betalt for parkering, og din parkering vil fremgå af din oversigt.

4. VIDERE

Med ParkPark er du hurtigt videre.
Ingen søgen efter pladser.
Ingen leden efter automaten.
Ingen parkeringsbøder.

FAQ - OFTEST STILLEDE SPØRGSMÅL

Her kan du finde svar på dine spørgsmål vedrørende ParkParks parkeringsløsning, skulle der alligevel være spørgsmål, du ikke kan finde svar på, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Spørgsmålene er inddelt i forskellige kategorier, så det skulle være nemt at finde de svar, du søger.


SP: Hvor kan jeg parkere med mit ParkPark-abonnement?

SV: Du kan finde de mange p-pladser i vores parkeringsnetværk på www.parkpark.eu/map eller i ParkPark Mobilapp.

SP: Kan jeg se, om den p-plads, jeg plejer at bruge, er med i ParkParks netværk?

SV: På alle p-pladser i vores netværk, er der ParkPark-skilte, så du tydeligt kan se, at du kan benytte vores løsning på den enkelte p-plads. Du finder en samlet oversigt over p-pladser i vores netværk på www.parkpark.eu/map.

SP: Hvordan finder jeg en ParkPark-plads?

SV: I ParkPark Mobilapp eller på www.parkpark.eu/map kan du nemt finde frem til den nærmeste plads eller søge efter en plads nær målet for din kørertur.

SP: Kan jeg blive guidet hen til den plads, jeg ønsker at benytte?

SV: ParkPark Mobilapp er integreret op mod Google Maps, Apple Maps og TomTom, så du nemt kan finde frem til din destination.

SP: Hvor finder jeg prisen på den enkelte p-plads?

SV: Du kan se, hvor mange enheder den enkelte p-plads koster i ParkPark Mobilapp eller på www.parkpark.eu/map.

SP: Kan jeg reservere en p-plads, inden jeg kører hjemmefra?

SV: Nej, du kan desværre ikke reservere en p-plads hjemmefra.

SP: Kan jeg hjemmefra se, om der er ledige pladser på den enkelte p-plads?

SV: På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at se ledige pladser hjemmefra. Vi arbejder på en udvidelse af ParkPark Mobilapp, der vil vise, om der på udvalgte p-pladser er ledige pladser.

SP: Hvad gør jeg, når jeg ankommer til p-pladsen?

SV: Når du ankommer til den ønskede p-plads, skal du tjekke ind med ParkPark Mobilapp, inden du forlader bilen.

SP: Hvad gør jeg, når jeg forlader p-pladsen?

SV: Inden du forlader p-pladsen, skal du tjekke ud med ParkPark Mobilapp.

SP: Hvor kan jeg se åbningstider for den enkelte p-plads?

SV: Du kan se åbningstider for den enkelte p-plads i ParkPark Mobilapp eller på www.parkpark.eu/map.

SP: Hvordan kan parkeringsvagten se, at jeg parkerer med ParkPark-løsningen?

SV: Når du er tilmeldt vores parkeringsløsning, får du en ParkPark-mærkat, der skal monteres i forruden af din bil; på den måde kan parkeringsvagten se, at du bruger vores løsning.


Betaling

SP: Hvilke betalingskort kan jeg betale med?

SV: Hos ParkPark kan du betale med de mest almindelige betalingskort dvs. Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, MasterCard Debit og Visa Electron.

SP: Hvornår skal jeg betale?

SV: Betalingen trækkes hver måned til den 1. i måneden fra det betalingskort, du har tilmeldt.

SP: Kan jeg tilmelde mit abonnement til betalingsservice?

SV: Du kan desværre ikke tilmelde dit abonnement til betalingsservice endnu, men vi arbejder på en PBS-løsning, der vil blive tilgængelig snart.

SP: Følger min betaling automatisk p-pladsens åbningstider, så jeg ikke betaler, når det er gratis at parkere?

SV: Ja, din betaling følger automatisk p-pladsens åbningstider.

SP: Hvor kan jeg se, hvor mange enheder jeg har brugt?

SV: Du kan altid se, hvor mange enheder du har brugt via din profil på www.parkpark.eu. Login og find din status under “Parkeringer”.

Abonnement

SP: Hvad koster et abonnement?

SV: Et abonnement koster 249,- kr. pr. måned. For dette beløb får du nemt ved at finde parkeringspladser samt op til 50 timers parkering hver måned.

SP: Hvor meget kan jeg parkere med mit ParkPark-abonnement?

SV: Hver måned får du 50 nye p-enheder, som du frit kan benytte på alle parkeringspladser, der er tilknyttet ParkPark. Der er forskellige priser på de enkelte p-pladser, men det fremgår af ParkPark Mobilapp og www.parkpark.eu/map, hvor mange p-enheder, det koster pr. time.

SP: Kan jeg overføre ubrugte enheder til næste måned?

SV: Nej, det kan du desværre ikke.

SP: Kan jeg købe ekstra enheder til mit abonnement?

SV: Du kan ikke købe ekstra enheder, men du kan fortsat bruge dit abonnement, selvom du har opbrugt dine enheder. Hvis dine enheder er opbrugt, betaler du i stedet den almindelige parkeringstakst, som fremgår af skiltningen på p-pladsen.

SP: Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

SV: For at opsige dit ParkPark-abonnement, skal du kontakte kundeservice på telefon: 72 300 200.

APP

SP: Kan jeg bruge ParkPark Mobilapp med alle Smartphones?

SV: Du kan bruge ParkPark Mobilapp med både iPhone- og Android-telefoner. Du bør altid opdatere din telefon til den nyeste version af styresystemet for at opnå optimalt udbytte af ParkPark Mobilapp.

SP: Hvordan tjekker jeg ind via ParkPark Mobilapp?

SV: I ParkPark Mobilapp skal du først markere den p-plads, du vil parkere på, derefter trykker du på bil-ikonet og fører bilen hen til p-pladsen. Nu kan du tjekke ind.

SP: Hvordan tjekker jeg ud via ParkPark Mobilapp?

SV: I ParkPark Mobilapp trykker du på det røde bil-ikon. Nu kan du tjekke ud.

SP: Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan tjekke ind eller ud?

SV: Hvis du ikke kan tjekke ud fra en p-plads, skal du kontakte kundeservice på telefon: 72 300 200, så kan vi tjekke ud for dig.

TAKSERING

SP: Hvordan virker mit abonnement?

SV: Hver måned får du en ny pulje parkeringsenheder der svarer til dit abonnement altså 50 eller 15, det er disse enheder der går til betaling af parkeringstiden. På alle pladser fremgår prisen i P-enheder. Når du har brugt alle dine enheder, kan du fortsætte med at bruge appen, så betaler du bare den almindelige takst i kr. hver gang du parkere.

SP: Er prisen for parkering den samme på alle pladser?

SV: Nej prisen på parkering svinger meget, men alle priser fremgår på de enkelte pladser i appen eller her på hjemmesiden.

SP: Hvad sker der hvis min parkering rækker ind i den tid hvor der normalt ikke skal betales på den plads jeg benytter?

SV: Når du betaler med ParkPark betaler du kun i de samme perioder som alle andre. Du skal stadig huske at tjekke ud efter endt parkering.

SP: I Århus koster 1. og 2. time ikke det samme, hvordan fungerer det med ParkPark?

SV: Hos ParkPark taksere vi altid efter samme principper som den øvrige betaling. d.v.s. I Århus betaler man 12,- kr for 1. time, 17,- kr for 2. timer og 22,- kr pr. time for efterfølgende timer. Du takseres således henholdsvis 2, 3 og 4 parkeringsenheder når du parkerer i Århus.

SP: På Frederiksberg køber man en heldags p-licens, hvordan virker det med ParkPark?

SV: En P-licens på Frederiksberg, købes for en dag af gangen, ønsker du at købe en p-licens til P-zonen på Frederiksberg tjekker du blot ind der hvor du parkerer. så betaler du for en hel dag. Hvis du flytter bilen til en anden plads på Frederiksberg tjekker du ud og tjekker ind på den nye plads, du kommer altid kun til at betale en licens pr. dag.

TIP EN VEN

SP: Hvad får jeg for det, hvis jeg får en af mine venner til at blive kunde hos ParkPark?

SV: Du vil få en måneds gratis Parkering.

SP: Hvem tæller med som Tip en Ven?

SV: Alle det ikke i forvejen er eller har været kunde hos ParkPark, og som ikke allerede er registreret som tippet af en anden. Du kan selvfølgelig ikke tippe dig selv.

SP: Hvornår får jeg den gratis måneds parkering?

SV: Den første gang din regning skal betales, efter den du har tippet har betalt første gang.

SP: Hvad gør jeg for at få registreret mit tip?

SV: Du sender en mail til tip@parkpark.dk, i mailen, skriver du navn og mobilnummer på den du har tippet, samt dit eget navn og mobilnummer. Herefter modtager du en mail når dit tip enten er registreret eller afvist.

​​