Sådan virker appen

Sådan starter du en parkering

I PARKPARK appen har du to muligheder for at starte din parkering:

1. Start parkering ud fra din position

Hvis du befinder dig på en P-plads/zone, vil appen foreslå dig denne position ved at gøre dig opmærksom på pladsens-/zonens navn.

Klik på den grønne knap Start parkering nede i venstre hjørne – bekræft, at det er den rigtige P-plads/zone og tryk igen på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

2. Vælg manuelt

Du kan altid vælge P-plads/zone manuelt på kortet. Klik på den P-plads/zone, hvor du ønsker at starte din parkering – bekræft, at det er den rigtige P-plads og tryk på den grønne knap Start parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering startet.

Sådan afslutter du din parkering

Du stopper din parkering ved at trykke på ikonet af bilen med din nummerplade og parkeringstiden i bunden af skærmen. Derefter bekræfter du, at du vil stoppe din parkering ved at trykke på den grønne knap Stop parkering. Når du modtager bekræftelse, er din parkering stoppet.

Når du modtager en kvittering, er din parkering afsluttet. Du kan finde alle dine kvitteringer under Parkeringer i menubjælken nederst i app’en.

Sådan afslutter du din parkering automatisk

Du kan også vælge, at app’en skal afslutte din parkering automatisk ud fra et selvvalgt tidspunkt:

  1. Bekræft din parkering
  2. Sæt din sluttid
  3. Start din parkering

Automatisk Nummerpladelæsning

Automatisk nummerpladelæsning bliver integreret i flere og flere P-huse – og for dig som PARKPARK-kunde er det en nem løsning, da din parkering bliver automatisk registreret.

Sådan fungerer det:

1. Din nummerplade bliver automatisk læst når, du kører ind. Her startes parkeringen automatisk. Du får en push-besked om, at din nummerplade er læst og parkeringen er startet.

2. Når du forlader P-pladsen, læses din nummerplade igen på vejen ud, og parkeringen afsluttes automatisk.

3. Vi udregner, hvor længe, du har parkeret – og du betaler kun for den tid, du har parkeret. Vi tager selvfølgelig højde for de p-pladser eller p-huse, hvor man fx får en times gratis parkering eller lignende.

Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning således:

  1. Tryk på ikonet af din bil nederst i menubjælken.
  2. Vælg Rediger.
  3. Aktiver/deaktiver automatisk nummerpladelæsning.

Hvordan ser jeg priser og betalingstider for P-pladser?

Du kan se priser og betalingstider ved at vælge en P-plads/zonen i appen.

  1. Vælg P-plads.
  2. Klik på ”Vis priser og betalingstider” for den pågældende P-plads/zone

Hvordan opdaterer jeg app'en til nyeste version?

Du kan altid tjekke, om du har den nyeste version af app’en og opdatere den via App Store eller Google Play.

Opdater via App Store her: LINK

Opdater via Google Play her: LINK

Vi anbefaler, at du indstiller app’en til automatisk opdatering således, du altid er sikker på at have den seneste version.

Parkering

Hvor kan jeg bruge PARKPARK?

Du kan bruge PARKPARK i hele landet på 300.000 P-pladser. Vi er på alle kommunale betalingspladser samt størstedelen af private P-pladser med betaling.

Se alle aktive P-pladser/zoner på kortet i appen.

Jeg kan ikke afslutte min parkering

Har du problemer med at afslutte din parkering, kan du udfylde nedenstående formular. Så sørger vi for at afslutte din parkering på det tidspunkt parkeringen skulle være afsluttet, og du betaler kun for den tid du har parkeret.












    .
    HVORNÅR FORSØGTE DU AT AFSLUTTE DIN PARKERING?

    UPLOAD ET SKÆRMBILLEDE AF FEJLEN

    Jeg har modtaget en parkeringsafgift ved brug af app'en

    Har du fået en parkeringsafgift, du mener ikke er korrekt, skal du som udgangspunkt kontakte det parkeringsselskab, som har udstedt afgiften. Parkeringsselskabets navn fremgår af parkeringsafgiften.

    Hvis du mener at have registreret din parkering korrekt på pladsen med PARKPARK, bedes du sende os en mail til erhverv@parkpark.dk med et billede af p-afgiften. Billedet skal være tydeligt og hele p-afgiften skal være synlig.

    Øvrige spørgsmål

    Jeg har glemt min adgangskode?

    Har du glemt din adgangskode, kan du få tilsendt en ny adgangskode på mail.

    1. Åbn appen
    2. Indtast din e-mail (OBS: Er du oprettet uden e-mailadresse, kontakt venligst kundeservice)
    3. Klik på Glemt adgangskode
    4. Du vil kort efter modtage en mail med en ny adgangskode

    Hvordan opdaterer jeg app'en til den nyeste version?

    Du kan altid tjekke, om du har den nyeste version af app’en og opdatere den via App Store eller Google Play.

    Opdater via App Store her: LINK

    Opdater via Google Play her: LINK

    Vi anbefaler, at du indstiller app’en til automatisk opdatering således, du altid er sikker på at have den seneste version.

    Support

    MANDAG – FREDAG: KL. 8-20
    LØRDAG – SØNDAG: KL. 9-15

    Telefon:  72 300 200

    E-mail: erhverv@parkpark.dk

    © Copyright 2021. All Rights Reserved